קנופף-בורוכוביץ ד"ר עדי וד"ר משה

התקשרו עכשיו

זהו מספר מקשר

הוראות לאחר טיפול שורש

טיפול שורש הינו טיפול משמר שמטרתו שימור השיניים בפה, שיניים שבלי טיפול זה דינן עקירה. הטיפול מתבצע באמצעות חדירה לתעלות השן – תעלות המצויות השן מרגע בקיעתה – והוצאת תוכן התעלה אשר כולל עצבים, כלי דם ורקמות שונות.

בשלב הבא מורחבות התעלות עד אשר דופן התעלה קשה, והתוכן הוא חלל אספטי (נקי מזיהום) ויבש. באספקטים אלה שונה טיפול שורש אחד ממשנהו עפ"י סיבת הטיפול (דלקת חריפה, דלקת כרונית, מצב פרה אינפלמטורי וכד'). בהתאם למצב התעלות בשן תיתכנה מספר אפשרויות: המצב האידאלי הינו המשך בסתימת השורש, טיפול בחומרים

אנטיספטיים, סטרואידים וכד', או השארת השן "פתוחה" לצורך ניקוז ושטיפות, וכן טיפולים אנטיביוטים אשר מצריכים מס' "ישיבות". לאחר כל אלה, בתנאים האופטימליים מבצעים סתימת שורש שפירושה אטימת השורש והפיכת השן לגורם חסר חיות.

סתימת השורש נעשית באמצעות חומרים אשר אופן קליטתם בגוף שונה מאדם לאדם, ותלוי בנסיבות שונות כגון: אופי הדלקת, תדירות הטיפול בתרופות אשר הוחדרו לשן. לכל תרופה קיים משך פעילות מומלץ.

לאחר טיפול השורש הכאבים בד"כ הולכים ונחלשים עד להיעלמותם, פרט למקרים של נמק (GANGRENE), אשר יוצרים גזים הגורמים לכאב להתגבר. אולם לאחר מס' טיפולים בחומרים אנטיביוטיים ואנטיספטיים, ייעלמו גם כאבים אלה. במקרה כזה, יודיע הרופא למתרפא כי הוא צפוי לכאבים.

כאשר הכאבים מתגברים יש לפנות למרפאה בדחיפות.

לאחר סתימת השורש יש לעיתים כאבים באזור חוד השורש – הרגשה של "סיכה דוקרת" או פעימות (פולסים). כאבים אלה נובעים מהסתגלות הגוף לסתימת השורש והם יפסקו מאליהם גם ללא כל טיפול, אולם כדי להקל ניתן להשתמש במשככי כאבים רגילים או בתרופות אחרות אשר יינתנו ע"י הרופא.

אין ליטול אנטיביוטיקה ללא הוראת הרופא אפילו אם קיימת נפיחות אזורית!

לאחר הסתימה הזמנית בכותרת יש להקפיד לא לאכול במשך שעה אחת. השן רגישה ללחץ ויתכנו כאבים בזמן הלעיסה. בד"כ חולפים הכאבים לאחר 7-10 ימים. בחלוף הכאבים יש להתחיל בשיקום כותרת השן (טיפול שורש וסתימת שורש הינן לשורש בלבד).

לפגישת ייעוץ חינם השאירו פרטים